El viatge de l’Otus i l’Upupa: nou recurs per treballar l’EpJG

En el marc del projecte «Enfortim Vincles», surt del forn una de les accions més esperades i treballades: Un recurs pedagògic ple d’activitats per treballar l’Educació per a la Justícia Global en els nostres casals d’estiu, extraescolars, campaments, colònies…

El recurs conté un total de 14 activitats que, sota el fil conductor de dos ocells que fan un viatge junts, pretenen aprofundir en diversos eixos de la Justícia Global. Aquests són els que proposa Lafede.cat, entre ells: la justícia econòmica i social, la pau i no-violència i la justícia ambiental.

La metodologia proposada a les activitats combina diferents dinàmiques grupals i, sobretot, propostes artístiques i transformadores. A més, algunes de les activitats estan inspirades en propostes ja existents de diferents entitats d’EpJG.

El Centre d’Interès guia el desenvolupament del recurs: L’Otus i l’Upupa són dos ocells que es coneixen el mes de maig i decideixen fer un viatge durant els mesos de primavera i estiu pels Parcs Naturals de la Província de Barcelona. Cada mes coneixeran una nova au, que els plantejarà un problema associat a l’eix de Justícia Global que es treballa. L’objectiu de les dues protagonistes, conjuntament amb els infants que acompanyem, és ajudar a resoldre els diferents reptes proposats!

Podeu accedir al recurs fent clic aquí.

Esperem que el recurs sigui del vostre interès i que us resulti útil. Per a qualsevol proposta de millora, comentari o suggeriment, ens podeu fer arribar un correu a projectes@escolaelsol.coop.