Un 2023-2024 per consolidar relacions entre el lleure i la Justícia Global

Per si no ho recordàvem…

Durant 2023 i 2024 des de l’Escola Lliure El Sol, conjuntament amb Creart, impulsem el projecte «Enfortim Vincles», finançat per la Diputació de Barcelona. Aquest projecte té tres eixos d’actuació principals: la consolidació de la proposta educativa de l’EpJG a l’Escola Lliure El Sol, la promoció d’aquesta mirada al cooperativisme educatiu i també a l’associacionisme educatiu mitjançant formació a entitats sòcies.

Què hem fet fins ara?

L’any 2023 vam posar el focus en treballar aquest paradigma a l’Escola. A través de revisar les deu guies d’àmbit temàtic amb aquesta perspectiva i l’elaboració d’una onzena guia, vam garantir que el discurs de l’Escola estigués tenyit de Justícia Global. A més a més, aquesta revisió política la vam acompanyar d’espais formatius per al Claustre i els Equips Estables. D’aquests, en destaquem el monogràfic «Ens fem nostra la Justícia Global?», dinamitzat per Creart. Finalment, vam publicar un seguit de dinàmiques per treballar l’Educació per a la Justícia Global a la sessió als cursos de Monitores i Directores de Lleure.

També vam dedicar el 2023 a coordinar-nos amb diferents cooperatives de lleure per tal de conèixer quines necessitats tenien en relació a l’Educació per a la Justícia Global i oferint formació a aquelles que ho volguessin. A més, també vam fer una diagnosi amb elles per tenir idees de com encarar el paquet de recursos pedagògics, que compta amb un centre d’interès i un seguit de dinàmiques que treballen els diferents eixos de l’Educació per a la Justícia Global.

I aquest 2024, què estem fent?

Aquest 2024 estem desenvolupant el recurs pedagògic, que publicarem durant els propers mesos. A més, seguim oferint formacions a les cooperatives educatives que la demanin, així com també estem realitzant  sessions d’Ideari amb perspectiva d’Educació per a la Justícia Global a alguns cursos de Monitores de Lleure.

Aquest any també ens centrem en la pota de l’associacionisme educatiu: estem planificant com incorporar aquest paradigma als cursos d’estiu Marta Mata, seguint el fil pedagògic formatiu de l’any passat amb les formadores del Claustre. Així mateix, estem fent formació específica d’Educació per a la Justícia Global a les entitats sòcies.

Encara ens queden molts mesos per seguir inundant l’Escola de Justícia Global: Creiem fermament que ampliar la visió de les lluites i veure que totes estan interconnectades és el camí per a una acció educativa transformadora.