Tardes de Lleure i Antiracisme 2023

Les Tardes de Lleure i Antiracisme ofereixen diferents espais de reflexió sobre com educar des d’una perspectiva antiracista i decolonial.

Durant els dies 24, 25 i 26 d’octubre tindrà lloc la primera edició de les Tardes de Lleure i Antiracisme! Aquest nou espai formatiu, coorganitzat per Esplac, la Fundació Ferrer i Guàrdia i l’Escola Lliure el Sol, neix amb la voluntat de reflexionar sobre com portem l’antiracisme al dia a dia de les nostres entitats, des dels actes quotidians fins al plantejament educatiu o l’estructura organitzativa.

El racisme i el colonialisme són opressions estructurals, però més enllà d’això, com impregnen els actes diaris, la comunicació i el mètode pedagògic que seguim a les nostres entitats? Aprofundir en aquestes qüestions ens ajuda a entendre com opera el racisme i impacta directament en les estratègies que escollim per combatre’l. Les Tardes de Lleure i Antiracisme volen ser una primera passa en aquest procés!

Les formacions tindran lloc a l’Escola Lliure el Sol, Barcelona, de 18.30h a 20.30h. El cicle comptarà amb 3 tallers; teniu l’opció d’escollir-ne un, dos o, fins i tot, participar als tres!

24 OCTUBRE. Pedagogies decolonials, a càrrec de t.i.c.t.a.c (taller de intervenciones críticas transfeministas antirracistas combativas).
Les entitats de lleure creiem en l’educació com una eina de transformació social, però… tenim clar quina transformació volem? En aquest taller reflexionarem sobre la proposta pedagògica que sostenim. Com construïm les relacions d’ensenyament i aprenentatge i a quin coneixement donem valor? Com qüestionem els factors estructurals que mantenen les desigualtats? Com ens enfrontem a les barreres sistèmiques que cultiven i sostenen el racisme i el colonialisme?

25 OCTUBRE. Som antiracistes? Revisem la nostra organització, de la mà de Calala Fondo de Mujeres.
En aquest taller reflexionarem sobre els elements del racisme estructural que impregnen el dia a dia de les nostres entitats. També treballarem estratègies per a poder identificar-los i revertir-los a partir de pràctiques antiracistes en àmbits com el relleu i la composició de l’equip de monis/caps, el treball en xarxa, la relació amb famílies, aspectes pedagògics, etc.

26 OCTUBRE. Art-Teatre per a una comunicació antiracista, amb La Xixa Teatre.
En aquest taller, a través de l’art i el teatre, reflexionarem sobre quines formes de comunicació tenim establertes a les nostres entitats i què n’hem de canviar perquè siguin antiracistes. En resum, sacsejarem la manera en què ens comuniquem!

No t’ho pensis més, inscriu-te!