Les X Jornades de Lleure i Feminismes, tot un èxit!

Article publicat orginalment al Blog de les Jornades de Lleure i Feminismes el 27 d’octubre de 2020.

El passat diumenge 25 d’octubre de 2020 es va celebrar la desena edició de les Jornades de Lleure i Feminismes al Casal de Joves Girapells de Barcelona, amb un total de 100 participants. Les jornades, organitzades conjuntament per l’Escola Lliure el Sol, Casals de Joves de Catalunya, Escoltes Catalans, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (Demarcació de Barcelona) i Esplais Catalans, han commemorat els deu anys de trajectòria, revisant els aprenentatges i valorant tot el que hem caminat plegades i, alhora, posant una mirada crítica, constructiva i transformadora al futur.

Enguany, degut al context de pandèmia mundial, les Jornades s’han hagut d’adaptar a les possibilitats i, per tant, s’han reduït a un dia de presencialitat, a diferència de tot un cap com en els anys anteriors. A més, s’han desenvolupant complint estrictament el protocol d’activitats formatives elaborat per la Direcció General de Joventut.

A diferència de les edicions anteriors, i seguint amb el context de pandèmia, s’han desenvolupat ponències en línia de dilluns a dijous, comptant amb en Teo Pardo (Què pot aportar la perspectiva trans i feminista a l’educació sexual?), la Mariona Zamora de l’Esberla (Més enllà de dir-nos feministes… 4 preguntes que ens hem de fer per saber si estem incorporant les cures i el feminisme a la nostra entitat!), l’Andrea Ruedas (Desarrelem la violència masclista a les entitats juvenils), que s’ha ajornat per motius de salut, i la Mireia Redondo (Autodefensa i suport, combatem la violència masclista).

Pel què fa a les Jornades presencials, vam comptar les talleristes de Sexus (Flow) i Las Kellys (Las Kellys contra la precarietat) en el marc de l’eix d’interseccionalitat, l’Associació ActivaMent de Catalunya (Cossos, cures i autogestió feminista en salut mental) i Lola no estás sola (Les dones sense llar amb mirada feminista) per l’eix combatre la violència masclista, l’Esberla (Combatem les violències masclistes: comencem per les nostres?) i el Zoe (No-monogàmia) per l’eix de relacions, Marikarmen Free i Verónica Arauzo (Treball sexual en primera persona) i el Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (El meu cos, jo decideixo! Drets Sexuals i Reproductius, la lluita i resiliència continuen!) en el marc de l’eix de reapropiació dels cossos i, finalment, Hora Bruixa i Periférikas (Col·lectius feministes represaliats) i la Comissió de trobades no-mixtes del moviment per l’habitatge a Catalunya (Habitatge amb perspectiva de gènere) per l’eix d’autodefensa feminista.

Volem agrair a les participants, talleristes i ponents la participació a les desenes Jornades de Lleure i Feminismes i esperem veure’ns en les properes edicions!