L’Equitat Menstrual s’endinsa a l’Escola

Des de l’Escola hem participat en la promoció de l’educació menstrual en l’àmbit de l’educació en el lleure

Aquesta tardor hem elaborat un vídeo i dues infografies per apropar el concepte d’equitat menstrual a l’àmbit del lleure. Aquests materials s’han obtingut adaptant els continguts de la Guia per al coneixement sobre la menstruació. Equitat Menstrual a la realitat dels nostres espais educatius.

L’equitat menstrual pretén visibilitzar i evidenciar el cicle menstrual en la quotidianitat, així com oferir la informació necessària perquè cadascú pugui decidir com gestionar el propi cicle. També pretén erradicar les desigualtats en relació amb l’accés als productes del cicle, i lluitar per una educació sobre el propi cos i la salut sexual i reproductiva des d’una perspectiva de drets.

Per aproximar aquestes idees a la tasca educativa del lleure, hem plantejat reflexions al voltant de diverses situacions: la disponibilitat de mètodes de recollida de sagnat a les nostres entitats, la presència del cicle menstrual al nostre dia a dia i a les activitats, l’adaptació dels lavabos per fer una bona gestió de la menstruació i d’altres. A més, hem fet un recull d’activistes sobre educació sexual feminista i educació menstrual a xarxes, així com dinàmiques per treballar el cicle i recomanacions de contes i llibres.

Donar importància al cicle menstrual i defensar la salut sexual i reproductiva és bàsic per construir societats més feministes. Des de l’Escola tenim clar que volem posar-hi el nostre granet de sorra. Us hi sumeu? Doncs estigueu atentes a les nostres xarxes perquè ben aviat compartirem tots els materials!