La 1ª AGO de 2024 de la cooperativa, tot un èxit!

L’1 de febrer a l’Escola vam celebrar l’Assemblea General Ordinària de la cooperativa. Sí, aquell espai tan definit i protocol·lari on s’aproven, o no, una sèrie de documents i després tothom se’n va cap a casa… Exactament aquest, però no ben bé. I us expliquem per què.

Un espai necessari per continuar transformant

A l’Escola aquest és l‘espai de trobada de les diferents veus que conformen el projecte, cosa que no passa sovint i sempre que passa és molt enriquidor. Allà hi érem les entitats membres (sòcies de serveis), les formadores més implicades (sòcies col·laboradores) i algunes treballadores (sòcies de treball); cadascuna aportant el seu punt de vista.

En aquesta assemblea vam presentar la memòria anual de 2023. Un any complex a l’Escola, que s’ha suat, però que l’hem tirat endavant. I ara, fent memòria valorem totes les passes fetes i millores introduïdes al projecte durant els darrers dotze mesos. L’equip ha canviat molt en aquest temps i no hem aconseguit fer tota la formació que volíem, però s’han fet canvis en l’estructura del claustre, s’han desenvolupat noves guies i catàlegs i moltes altres novetats que fan que continuï sent un projecte viu, dinàmic i transformador!

Encetem el 2024 amb il·lusió

Una vegada tancat el 2023 – a l’espera del tancament econòmic en el qual estem treballant – vam obrir la carpeta del 2024; i, per tant, el moment de compartir les il·lusions i els reptes que tenim per aquest any. A l’Escola sempre ens agrada somiar i en volem més. A banda d’aconseguir fer tota la formació que ens proposem, enguany estarà marcat per desenvolupar nous formats de formació a nous públics, desenvolupar el pla d’igualtat de l’Escola, continuar fent millores a l’estructura del claustre de formadores i impulsar la formació per a treballadores d’entitats i cooperatives, entre les accions més destacades.

Seguidament, per allò de què no només siguin votacions i que volem prendre’ns seriosament això de la participació, vam obrir un debat sobre què vol dir ser sòcia de la cooperativa. Sòcies col·laboradores, per una banda, i sòcies de serveis, per l’altra, van compartir durant una bona estona què ens aporta formar part d’aquesta cooperativa de serveis de formació, de quina manera ens impliquem i què li demanen al projecte. Va ser molt interessant! Tant, que eren les 20h d’un dia entre setmana i vam haver de tallar la conversa per poder gaudir i compartir d’una estona més informal i distesa, a tall de tancament (que això del cooperativisme va de treballar en equip i és important conèixer les persones amb qui comparteixes el projecte).

Som Escola, som cooperativa, som xarxa

En definitiva, aquesta 1ª AGO de 2024 ens ha servit per abordar els punts que marcava l’ordre del dia i fer les votacions pertinents per prendre acords, però, sobretot, per tornar a constatar que l’Escola lliure el Sol, a més d’una cooperativa de serveis i d’una escola de formació, som un espai d’intercooperacio i de participació. Compartir el projecte; contrastar-lo amb diferents veus i des de diverses mirades; enriquir-lo amb aportacions d’última hora; debatre sobre l’essència d’un projecte tan singular… Tot això és el que fa que valorem aquesta Assemblea com un dels petits grans èxits d’aquest avançat inici d’any.

Ara toca arremangar-nos i posar fil a l’agulla per fer realitat tot allò que volem que passi aquest 2024!