Ens especialitzem!

Des de fa un any, a l’Escola Lliure el Sol hem decidit especialitzar-nos en quatre dels deu àmbits temàtics sobre els quals fem formació: Feminismes, Economia social i solidària, Equips i Participació. Ho hem fet per aprofundir en temes que considerem estratègics i que volem treballar amb les entitats sòcies (Esplac, Acció Escolta, Casals de Joves, Incoop i la Fundació Ferrer i Guàrdia) i amb altres públics amb qui treballem. L’aposta també és un reflex de les experteses del claustre de formadores, garantia que la formació que oferim és de qualitat.

Fins ara, l’especialització s’ha traduït en diverses accions. Hem fet formació al claustre de formadores per capacitar-les per poder impartir sessions sobre aquests temes, així com per complementar els coneixements i eines que ja tenen. També hem procurat que les càpsules formatives que programem trimestralment s’emmarquin en alguns d’aquests àmbits: Fes anticapitalisme, passa’t a l’ESS; Violències masclistes; Gestió de conflictes; L’art de parlar en públic

No és casual tampoc que els acompanyaments que oferim a les entitats sòcies en gran manera siguin sobre els àmbits escollits, sobretot relacionats amb la creació de protocols d’agressions masclistes i amb la gestió d’equips de monis, caps i casaleres. Finalment, hem desenvolupat catàlegs específics per a tres dels quatre àmbits temàtics: Feminismes, Economia social i solidària i Equips.

Durant els pròxims mesos seguirem consolidant aquesta especialització. Volem que les nostres metodologies actives ens ajudin a fer arribar la formació transformadora i compromesa a cada cop més persones.

A continuació, podeu fer una ullada a alguns dels nostres catàlegs específics: