Celebració d’aniversari

30 anys d’Escola Lliure el Sol

Al terrat emblemàtic de la seu de Drassanes de l’Escola, el dia 28 de maig d’enguany, es va donar el tret de sortida a la vetllada de celebració.

Vam encetar el vespre amb una taula rodona que lideraven tres dones que han estat molt implicades en el projecte de l’Escola en diverses èpoques: la Chiqui Subirana, exsecretària general de l’Escola (2001-2009); la Berta Mundó, exmembre del patronat i expresidenta i ara sòcia col·laboradora, i la Júlia Hosta, extreballadora, sòcia col·laboradora i membre del consell rector.

En primer lloc, la Chiqui, va fer un repàs històric del projecte i va posar en valor la rellevància d’un projecte de formació com el de l’Escola sobretot als seus inicis. Va destacar alguns dels reptes de l’Escola en els seus inicis, sobretot econòmics, acompanyat d’anècdotes que es van anar complementant amb aportacions de participants.

Al seu torn la Berta va parlar del paper cabdal de les entitats sòcies a l’Escola i va apuntar que aquest paper ha estat tenir cura de la formació de la nostra gent i de compartir coneixement. Va compartir l’orgull d’una generació que ja va ser formada amb el pla de formació i inclús ha esdevingut professorat.

La Júlia, en canvi, va posar sobre la taula el moment en què es troba l’Escola actualment, com està, els projectes que s’estan duent a terme i els reptes de futur concloent que tots els grans canvis que es projectaven fa uns anys estan arribant a bon port.

En acabar la taula vam gaudir d’un sopar, encarregat a la Fundació Mescladís pels drets de les persones migrants, acompanyat pel concert de Sequoia. La dinamització musical de la resta de la nit va estar liderada per persones del claustre, la primera activitat organitzada per la Marta, l’Helena i la Mònica i, per tancar la nit, la Cèlia i el Pau van oferir un espectacle de PD.

A l’Escola ens passem el dia organitzant formacions, debats, xerrades, sessions de treball… i per celebrar aquests 30 anys d’història ens vam regalar un vespre de retrobada de diferents generacions que han aportat el seu granet de sorra en aquest projecte col·lectiu. En conclusió va ser una vetllada molt emotiva, íntima i representativa de l’Escola.
Per molts anys més!