Contra l’antifeminisme, més formació crítica

La tarda del 4 d’octubre va tenir lloc la primera trobada del claustre del curs 2024-2025 de l’Escola Lliure el Sol. Una trentena de formadores, a més de dirigents i treballadores d’algunes entitats sòcies (Esplac, Acció Escolta, Casals de Joves i la Fundació Ferrer i Guàrdia) van participar d’una tarda plena de formació i debat.

La trobada va començar amb un espai de coneixença i cohesió, seguit de dos espais de treball simultanis. Per una banda, es van presentar els projectes que durà a terme l’Escola aquest curs, alhora que es mostraven els fruits dels projectes del curs passat: cooperatives d’alumnes, jornades, formació en ESS, eines tecnoètiques, justícia global… Per l’altra, es va generar un espai de conversa sobre l’alumnat per iniciar un projecte sobre associacionisme juvenil que realitzarem amb la Fundació Ferrer i Guàrdia.

Per tancar la trobada, la Isaura González de l’Escola de Formació Guillem Agulló va impartir la formació “Reacció patriarcal, antifeminisme i desafecció política entre el jovent. Com hi donem resposta des del lleure i la formació?”. La formació va presentar la història de l’antifeminisme, el concepte de “manosfera” i els seus col·lectius i estratègies principals.

La formació va concloure amb la pregunta “com donem resposta a l’antifeminisme des de la formació?”. Vet aquí algunes recomanacions: ocupar-se de les emocions de les persones implicades, contrarestar els discursos antifeministes amb preguntes i testimoniatge, educar i gestionar el desig sexual, i incorporar l’humor en la pedagogia feminista.

Com a Escola, volem incorporar aquestes propostes a la nostra formació i al treball que fem amb les entitats sòcies i el jovent en general. I ens emplacem a fer-ho defensant un dels nostres valors més definitoris: el pensament crític.

Us agradaria formar-ne part del nostre claustre? Hem obert un procés de selecció per incorporar més formadores a l’Escola! Teniu fins al 15 d’octubre (inclòs) per fer-nos arribar les vostres candidatures.

INFORMACIÓ DE L’OFERTA