II Tardes de Lleure i Antiracisme: Estratègies davant l’odi, les violències i les opressions

Els dies 5, 6 i 7 de novembre, l’Escola Lliure El Sol acollirà la segona edició de les Tardes de Lleure i Antiracisme, unes jornades organitzades conjuntament per Esplais Catalans, la Fundació Ferrer i Guàrdia i l’Escola Lliure el Sol. Aquest espai pretén oferir eines i estratègies per combatre el racisme, l’odi i altres formes de violència des de l’àmbit del lleure educatiu.

Amb la creixent presència de postures reaccionàries i racistes, sobretot entre la joventut, aquestes jornades són una oportunitat per reflexionar i actuar des del món del lleure, entès com un agent clau en la lluita antiracista i la construcció d’una societat crítica i inclusiva.

Discursos d’odi i racisme a les xarxes socials

5 de novembre (18:30 – 20:30) | Taller a càrrec d’AlgoRace, un projecte pioner en la perspectiva antiracista dins del debat públic sobre la intel·ligència artificial, amb Miriam Hatibi, periodista i activista antiracista. Es tractaran els mecanismes dels discursos d’odi i com el lleure pot ser un motor per revertir-los.

El racisme com a vulneració de drets i algunes eines per fer-hi front

6 de novembre (18:30 – 20:30) | A càrrec de l’Úrsula Ruiz de SOS Racisme, serà un taller on s’oferirà una aproximació teòrica a la llei d’estrangeria com a llei que vulnera els drets humans i també farà un recorregut per la Llei d’igualtat de tracte i No discriminació com a eina que els restitueix.

Experiències d’antiracisme

7 de novembre (18:30 – 20:30) | Taula rodona amb la participació del Sindicat d’Habitatge de Poble-sec, Criando Alianzas i una entitat del lleure educatiu, que compartiran les seves experiències antiracistes.

Les inscripcions són gratuïtes i estan disponibles a través de la nostra web. Les jornades són una oportunitat única per compartir i construir estratègies efectives per enfrontar el racisme i les opressions des de l’educació en el lleure. Us animem a formar part d’aquest espai de reflexió i acció per una societat més justa i inclusiva!