Feminismes més enllà del 8M!

Posar la vida al centre per canviar-ho tot

(Sobre) Vivim en una societat basada en un sistema androcèntric, cisheteropatriarcal i capitalista. Això significa que es privilegien les persones socialitzades com a homes cis, heterosexuals i riques. Fora d’aquest model normatiu, l’opressió ens travessa a totes.

Per aquest motiu, cal fer un canvi de paradigma, que desterri el poder i el capital del centre, per posar-hi la vida. Aquest canvi només pot ser feminista. Conscients que no podem parlar d’un feminisme hegemònic (les problemàtiques, necessitats i lluites són diverses), a l’Escola Lliure el Sol apostem pel feminisme interseccional.

Noves càpsules feministes

Una de les eines que tenim per la transformació de la societat és la formació. Per aquesta raó, en el context del #8M d’enguany hem programat dues càpsules per aprofundir sobre diferents temàtiques lligades a diversos eixos del feminisme. Totes dues estan enfocades a aportar continguts teòrics, però també eines pràctiques. Són obertes a tota mena de públics:

I LA RESTA DE L’ANY?

Comissió de Protocol de Prevenció de Violències Masclistes

El feminisme va més enllà d’un dia: és un valor transversal a les nostres pràctiques i als nostres sistemes de creences. A L’Escola incorporem la perspectiva de gènere com un procés constant i adaptatiu (no pas tancat), en la mesura que els feminismes van fent aportacions. És a dir, no es tracta de pretendre assolir una meta, sinó de seguir un camí.

És per això que, des de fa ja 2 anys, comptem amb la comissió de Protocol de Prevenció de Violències Masclistes, que vetlla pel seguiment i compliment del protocol i desenvolupar mesures per garantir espais de formació segurs. La comissió està integrada per formadores del claustre i per una persona de l’equip tècnic que també és l’encarregada de vehicular les respostes a les necessitats detectades de la cooperativa en matèria d’igualtat.

Les guies d’àmbits temàtics: feminismes

Per tal d’assegurar-nos una mateixa mirada pel que fa al treball de les formadores de l’Escola en clau feminista, hem elaborat una guia que tracta específicament sobre els feminismes, la qual està estructurada de la següent manera: cada apartat compta amb una breu introducció al tema, un glossari de conceptes extrets de diferents fonts d’informació i una secció amb recursos disponibles per continuar treballant-hi.

Jornades de Lleure i Feminismes 2023

I no ens podem oblidar d’unes jornades molt especials, les Jornades de Lleure i Feminismes, coorganitzades en la XIII edició amb Esplac, Escoltes Catalans i Minyons Escoltes i Guies. “Som feministes (?)” era el títol de la darrera edició, amb el qual vam poder reflexionar sobre diverses qüestions, obrint noves preguntes per encaminar l’edició de 2023. Estem impacients per avançar-vos tots els detalls, però ja podeu treure les agendes i apuntar el 5 de novembre com la data en què se celebraran!

I, per últim, per si us ve de gust donar-li una ullada, compartim el catàleg de formacions sobre feminismes, el qual ja fa temps que treballem però que, any rere any, no parem d’ampliar.